Delen, delen, delen, het magische woord!

Delen delen delen is het magische woord…..

Halverwege vorig jaar heb ik mijzelf gewaagd op het pad der sociale media!

Spannend maar met een goede coach /leraar ben ik enthousiast geworden op facebook, linkedin, twitter….

Ik ben gaan “bloggen” en meng mij in discussies.

Het meest levendig vond ik facebook waar ik direct 2 zakelijke pagina’s opende, op een daarvan bent u in ieder geval geweest want zo komt u ook op deze blog.

Facebook is vrolijk, dynamisch en geeft aantrekkelijke mogelijkheden om mijn bedrijven te promoten.

Van de facebook goeroes  begreep ik dat het magische woord “delen” is, niet denken dat je kunt beginnen met het verkopen van je producten, eerst wat sfeer maken,  beetje babbelen, plaatjes delen en mooie uitspraken plaatsen en daarbij vragen of je bezoekers je willen “liken….”

Zo begrepen en zo gedaan, en… het was hartstikke leuk , ik had bedacht dat iedereen die mijn bericht zou liken en zou delen een “bedankarmbandje” opgestuurd kreeg  per post….

Het liep storm … hele straten gingen mij liken en ook famillieleden van de likers waren enthousiast….Iedere dag liep ik met stapels enveloppen met bedankarmbandjes naar het postkantoor….Al snel moest ik mijn wervende tekst aanpassen met “als je een nieuwe liker/deler bent  krijg je van mij een  bedankarmbandje…..maar het bleef storm lopen.

In de tussentijd was ik begonnen om iedere dag een nieuwe dagaanbieding te plaatsen…limited editions en erg scherp geprijsd…..maar de  verkoop ervan is nooit echt succesvol geworden……

Het delen was blijkbaar zo magisch dat iedereen al een bedankarmbandje had of er nu dan voor ging liken en delen…..Er kwam maar nauwelijks omzet van….

Ik bedacht nieuwe plannen, het bedankje moest wellicht iets schaarser worden, iedere week 10 winnaars…. De groei door likers stagneerde… en nog steeds geen omzet voor mijn business…

Nu loopt er weer een winactie en ja er wordt weer stevig aan meegedaan, ook met een dagwinnaar, die voor het juiste antwoord de website moet bezoeken, leek mij briljant. Ja zo zouden mijn prospects de prachtige collectie zien en er dan ook zeker voor vallen en ook bestellen….

Wat denkt u is dat gelukt? Gaan de likers en delers nu een keuze maken uit mijn prachtige collectie of heb ik een fanclub gecreëerd van mensen die graag meedelen in mijn enthousiaste acties….maar nooit klant bij mij zullen worden…..

Ik ben benieuwd naar jullie reactie….wat heb ik in mijn enthousiasme niet gezien…wat heb ik nagelaten waardoor ik nu ondanks al het delen, delen, en delen geen omzet draai….

P.s.  de gouden Tip (s) die tot omzet leiden worden natuurlijk beloond….

Wil je kans maken op de “goudentipbeloning”  laat dan hieronder je naam en e-mailadres achter…

Dank alvast voor alle tips!!!!

Ciselle,  mijn goedbedoelde tip aan jou is:

{ 2 comments… add one }
  • Marion Hijmensen mei 27, 2014, 6:43 pm

    Hallo Ciselle,

    Frustrerend is dat dan he al die moeite en het lijkt voor niets. Toch denk ik dat het vast niet voor niets is. Je zal merken dat je het een keer terug krijgt.

    Om die kans daarop te vergroten is het wellicht een idee om al die mensen die je een bandje hebt toegestuurd te vragen naar hun ervaring. Merken ze iets van de werking en vraag hen om jou dit te laten weten. Bij een mooie reactie, vraag of je dit op je site mag plaatsen.
    Op die manier hou je het warm en gaan mensen bewuster nadenken en met name voelen.

    Heb je de mensen die je een bandje hebt toegestuurd de vraag voorgelegd wat voor hen de reden was om je pagina te liken en wat zij meer willen zien, wat zij interessant vinden. Op die manier kan je wellicht beter bij je doelgroep aansluiten en helpen zij je om meer omzet te halen uit social media.

    Maar blijf aanhouden, immers…..de aanhouder en wint!

    Succes en groeten van Marion

    Reply
  • arjan mei 27, 2014, 7:15 pm

    Hi Ciselle,
    Heel herkenbaar verhaal wat je schrijft. Ik ben sinds 1,5 jaar actief op internet en merk dat bestaande verdien/marketingmodellen niet zomaar altijd voor iederen werken. Het is in een hoge mate maatwerk. Ofwel het zoeken naar de weg dat het ook voor jouw bedrijf werkt. Ik zou je willen adviseren het eerder in het werven van distributeurs te zoeken via je internetmarketing dan in de verkoop. Dat is de 20/80% regel en levert je m.i. het meeste rendement. dan moet je dus een andere doelgroep zoeken. Ga je toch op de verkoop dan zou ik het koppelen aan gezondheid. Dan is namelijk je unieke verkoopargument in jouw producten.
    Het kopen van adressen door het weggeven van bandjes levert alleen adressen op van koopjesjagers. Dat is niet je doelgroep. Gebruik de gezondheid en of exclusiviteit en of persoonlijk advies als uitgangspunt.

    Reply

Leave a Comment